• Mirtusz ékszer kollekció
  • Mirtusz ékszer kollekció

Mirtusz ékszer szett tervezés

A legtöbb esetben az ékszerek tervezését kézi rajzolással kezdjük. A Mirtusz kollekció esetében ez különösen fontos volt, hiszen olyan organikus szerkezetet találtunk ki az ékszernek, melyet számítógéppel szinte lehetetlen lenne megrajzolni. Természetesen ez esetben is több tervet készítettünk.

Talizmán Ékszerkollekció

TEKINTSÉK MEG TALIZMÁN ÉKSZERKOLLEKCIÓNK DARABJAIT IS!
E kollekció tagjai gyönyörűen csiszolt, mágikus drágakövekkel készültek fehér aranyból és 3 db apró briliáns felhasználásával.
A kollekció a japán kanjik formai világából táplálkozik: fő gondolatiságuk a tökéletes egyensúly, arány megteremtése. Az ékszerek nem konkrét írásjeleket ábrázolnak, csak a hangulatukat szeretnék érzékeltetni és használni azok pozitív energiáit.
Tovább…

Szenvedély – Medál
Szeretet - arany medál
Szeretet – Medál

ekszertervezesAz Affianced ékszerek tervezése

A hozzánk forduló Vendégek személyesen élhetik át az ékszer megalkotásával járó közös együttműködés élményét. Állandó kölcsönhatásban, konzultációkkal, ha szükséges több próbával színesített folyamat ez.

Első lépésként egy egyszerű beszélgetés keretén belül, megtörténik részünkről az igények felmérése. Pontosabban ezt úgy nevezném, hogy az inspirációk begyűjtése. Ilyenkor minden információ fontos lehet. Mondjuk, ha egy konkrét alkalmi öltözékhez készül egy új ékszer, egy konkrét alkalomra, akkor maga az esemény is meghatározó lehet, amin viselni kívánja vendégünk az elkészítendő ékszert. Egy társadalmi esemény, egy bál mást kíván meg, mint egy családi esemény, egy esküvő.

A ruha dekoltázsa, anyaga, stílusa, színe, a hozzá elképzelt frizura, minden ami a megjelenést meghatározza fontos lehet. Ha egy női kollekcióról beszélünk mindig a nyakék az első megtervezni való tag. Hozzá igazítjuk a fülbevaló stílusát de természetesen a frizura is meghatározza a fülbevalók jellegét. Egy markáns colier nem kíván nagyméretű fülbevalót. Egy finom, kecses nyakbavalóhoz megengedett egy mutatósabb függő is. Megrendelőnk alkata, egyénisége is nagyon fontos. Egy hattyúnyakú menyasszonynak, mélyen dekoltált menyegzői ruhához bátran készítünk hosszú fülönfüggőt nagyobb, látványos nyakékhez is. Egy teltkarcsú hölgyön legtöbbször az érdekes formai megoldású, frappáns, figyelemfelkeltő ékszerek mutatnak. Egy vékony finom ékszer meglehet, hogy az alkati teltséget még inkább kihangsúlyozza, ami nem cél. További részletek kiderítéséhez segítségül hívjuk az eddig elkészült munkáink bemutató modelljeit, fotóit. Ezek megismertetése alapján kideríthető, hogy milyen ízlésvilágot szükséges majd megcéloznunk terveinkkel. Technikai információk begyűjtése is ekkor történik: méretvétel, hossz meghatározások, szélességek megállapítása, stb. Mindezek után következhet a második lépés, mely szabadkézi rajzolással elkészített vázlatokat jelent, a korábban említett törvényszerűségek figyelembe vételével.

ekszertervezes-2Ekkor még az aprólékos kidolgozásra szükségtelen foglalatoskodni. A szerkezeti megoldások is csak a fejünkben, még nagy vonalakban alakulnak ki. A legjobbnak tartott ötleteinket, de maximum három darabot kidolgozunk Megrendelőnk számára bemutatásra. Ez aprólékosan kidolgozott szabadkézi és számítógépes rajzokat jelent. Itt már a méretezésnek, az elemek összekapaszkodásának a szerkezeti megoldásoknak pontos képet kell mutatniuk, hiszen ez lesz a kivitelezési munkafolyamat “térképe”.

Ezután következik talán az egyik legkomplikáltabb feladatcsoport: a kivitelezési ütemterv összeállítása, a próbák időpontjainak kitűzése, hogy a megállapított határidőig egyenletesen haladjanak a munkafázisok és ide tartozik az anyagigények megbecsülése, a költségvetés elkészítése. Természetesen az első konzultáció alkalmával kitérünk erre a kérdésre is, hogy terveinkkel azért közelítsünk az elképzelt büdzséhez, de tapasztalatunk szerint az szinte mindig kevesebb mint a később elfogadott költségvetés. A következő konzultáció alkalmával már a kész tervekkel, ütemezéssel és költségvetésekkel várjuk Vendégünket.

Erre az alkalomra kísérleti, kimodellezett részleteket, alkatrészeket is készítünk, illetve a felhasználandó alapanyagokat összeállítjuk bemutatásra, hogy még érzékletesebb legyen hogyan lehet elképzelni majd az elkészült ékszert. Az első próba is ilyenkor szokott megtörténni, ami tulajdonképpen a kiterített ékszerterv papírból kivágott formájának felpróbálását jelenti. Ha nyakékről beszélünk megjelöljük a kulcscsonton való erőteljes  hajlatokat, és a vállak nyaki ívét. Ez segít majd nagyjából eltalálni a szerkezetkész nyakék hajlásait.

A következő próbán már ebben a formájában mutatjuk be az ékszert. Itt már olyan stádiumban állnak a munkafolyamatok, hogy a végleges íveket szükséges rögzítenünk a tárgyon. Így fog majd nyakékünk tökéletesen illeszkedni a dekoltázson, és a nyak minden egyes ívén.

Eközben az aktuális felmerülő kérdéseket, véleményeket, észrevételeket megbeszéljük, és rögzítjük azokat a pontokat amik a további munkát meghatározzák. Ha ez megtörtént a következő munkafázis az ékszer aprólékos kialakítása, részletek kidolgozása.

Amennyiben a munkafolyamat közben újabb felmerülő apró változtatás visz bennünket oda, hogy tökéletes legyen a végeredmény úgy szükséges egy esetleges újabb konzultációra időt szánni, és átbeszélni a fejleményeket. A folyamat utolsó aktusa az elkészült alkotás átadása tulajdonosa számára.

Az elkészült egyedi ékszernek három kritériumnak kell megfelelnie: funkció, kivitelezés, dizájn. A funkció a viselhetőséget, a komfortérzetet, az alkalomhoz illőséget jelenti. A kivitelezés szakmai kérdés. Csak a kiváló minőségű kidolgozás a megengedhető. A dizájn a formaképzést az esztétikumot az alkotói gondolatot az arányérzéket foglalja magában. Ha ez a hármas minden tekintetben megállja a helyét, jó munkát végeztünk.